Kemik gelişimi ve tamiri konusunda çok önemli olduğu bilinen D vitamini, yaygın inanışın tersine aşırı alınması durumunda da kemiklere zarar veriyor.İtalyan Corriere della Sera gazetesinde çıkan habere göre, eksik olması durumunda çocuklarda raşitizm, erişkinlerde ise osteomalazi gibi rahatsızlıklara neden olan D vitaminin, fazla miktarda alınmasının da beklenenden farklı bir etki yaparak kemikleri daha kırılgan hale getirdiği belirtildi.
ABD’deki Minnesota Üniver
İngiliz bilim adamları, piyasada bulunan bir ilacın dünya çapında kanamalı hastalarda kullanılmasının yılda 70 bin ölüm vakasını önleyebileceğini bildirdi.
İngiltere’deki London School of Hygiene and Tropical Medicine adlı üniversiteden Ian Roberts’ın başkanlığındaki bilim adamlarının, etken maddesi traneksamik asit olan ilaç hakkında yaptıkları araştırma, ilacın kanamalı yaralanmalarda ölüm riskini yüzde 10 azalttığını gösterdi. Bu ilacın kullanılmas
Hamilelikte yetersiz beslenme bebeğinize zararlı.Bilim adamları hamilelik döneminin başında yetersiz beslenmenin veya diyetin bebeğin zekasına zarar verebileceğini belirlediler.Teksas Üniversitesi’nde görevli araştırmacılar, düşük kalorili beslenmenin bebeğin beyin gelişimini etkilediğini, IQ seviyesini düşürdüğünü ve aynı zamanda ilerleyen yıllarda bebekte davranış problemlerine yol açtığını açıkladılar.
“Proceedings of the National Academy of Sciences” i
Avrupalı bilim adamlarının kanserle mücadelede birlikte çalışacağı bir proje başlatıldı.
Avrupa Birliği tarafından finanse edilecek projeye 12 milyon avro ayrıldığı açıklandı.
Eurocan Platformu isimli projeyi İsveç’te bulunan Karolinska Enstitüsü koordine edecek.
Karolinska Enstitüsü’nden yapılan yazılı açıklamada, Avrupa’daki 28 kanser araştırma kurumunun proje çerçevesinde kanserle mücadelede işbirliği yapacağı belirtildi.
Projenin başkanlığ
Karadeniz Teknik Üniversitesinde (KTÜ) bilim adamları, özütündeki grayanotoksin nedeniyle zehirleyici etkiye sahip olduğu için Karadeniz’de ”deli bal” olarak bilinen balın, fareler üzerinde yaptıkları deneylerde ağrı kesici etkileri olduğunu belirledi.Bilim adamları, balın, epilepsi ve şeker hastalığı ile cinsel gücü artırıcı, tansiyonu düşürücü, nabzı yavaşlatıcı etkileri olup olmadığını da araştırdıkları ”deli bal”ın günde 1 çay kaşığı tük
Migren ve tekrarlanan baş ağrılarının zekayı etkilemediği ortaya çıktı.Paris’teki Pierre ve Maire Curie Üniversitesinden Christophe Tzourio ve ekibinin 10 yıl süren araştırmasına 65 yaşın üzerindeki 780 kişi katıldı.
Sonuçları İngiliz Tıp Derneğinin internet sitesinde yayımlanan araştırmaya göre, MR görüntülerinde, ciddi baş ağrıları ve migreni olan kişilerin beyin damarlarında doku bozulmaları meydana gelme riskinin iki kat fazla olduğu belirlendi. Anca
Avrupalı bilim adamlarının yaptığı ortak bir araştırmaya göre, günde 8 porsiyon meyve-sebze yemek kalp hastalığı riskini dörtte bir oranında azaltıyor.
Daha önce yapılan araştırmalarda günde beş porsiyon meyve ve sebze yemek öneriliyordu. Ancak sekiz ülkede 45-80 yaş arasında 300 bin kişinin üzerinde yapılan yeni araştırmaya göre porsiyon sayısını sekize ve üstüne çıkarmak hastalıklardan korumada daha etkili oluyor.
Oxford araştırması
Sekiz ya da daha f